Top 10 visspēcīgākie zīmoli pasaulē

Kā tas notiek katru gadu, Interband aģentūra atklāj savu pasaules 100 visaugstāk vērtēto zīmolu topu. Apskatīsim tuvāk 10 finansiāli spēcīgākās kompānijas 2017. gadā no šī topa! Interband, kas ir Omnicom meitasuzņēmums, izmanto vairākus parametrus to noteikšanai, piemēram, konkrētā brenda ietekme uz tirgu, kā arī klientu apmierinātības līmenis, iesaistīšanās līmenis, darbinieku sniegums un uzņēmuma kultūra.

Metodika:

Interbrand topā uzņēmumiem jāatbilst dažām prasībām:

  • Lokācijas vismaz 3 kontinentos
  • Vairāk nekā 30% no to apgrozījuma nāk no ārvalstīm
  • Mazāk par 50% tajā pašā kontinentā.

Izmantojot šīs iezīmes, Interbrand var pārliecināties, ka tiek vērtēti tikai tie uzņēmumi, kas ir visietekmīgākie pasaules mērogā.

Pieaugošās nozares:

Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, daudzas izmaiņas parādās top 5 nozaru rangā. Luksusa preces, kas agrāk bija otra lielākā nozare, vairs neparādās sarakstā un tās tagad aizstājušas sporta preces. Automobiļi un elektronika arī tikuši aizstāti ar loģistikas un finanšu pakalpojumu nozarēm. Tomēr mazumtirdzniecības sektors vēl arvien atrodas ranga augšgalā.

1. Apple

Nozare: Tehnoloģijas
Vērtība: 184,154 milj. USD

Kreditos247 ES

Stīva Džobsa kompānija ir veikusi garu ceļu no mazās garāžas Kalifornijā, kas nu ir visspēcīgākais zīmols pasaulē. iPhone X un tās jaunāko funkciju panākumi noteikti spēlē lomu par labu šādiem panākumiem.

2. Google

Nozare: Tehnoloģijas
Vērtība: 141,703 milj. USD

Tāpat kā pagājušajā gadā, Google saglabā savu otro vietu ar vērtības pieaugumu 6%. Kopš 2013. gada Apple un Google vienmēr nonāk ranga pirmajā un otrajā vietā.

3. Microsoft

Nozare: Tehnoloģijas
Vērtība: 79,999 milj. USD
Trešajā pjedestāla pakāpienā ir vēl viens mūsdienu tehnoloģiju uzņēmums. Microsoft ieguva trešo vietu, pateicoties zīmola vērtības pieaugumam par 10%.

4. Coca-Cola

Nozare: Dzērieni
Vērtība: 69,733 milj. USD

Ar zīmola vērtību, kas reģistrējusi 5% samazinājumu, Coca-Cola šogad Interbrand rangā ir nokritusies par vienu vietu.

5. Amazon

Nozare: Mazumtirdzniecība
Vērtība: 64,796 milj. USD

Tiešsaistes veikalu platforma ir iekļauta pasaulē visspēcīgāko zīmolu piektajā vietā, pateicoties straujajai izaugsmei (+ 29%) no tās zīmola vērtības. Pagājušajā gadā tas reģistrēja 33% pieaugumu un attiecīgi sasniedza 8. vietu. Šķiet, ka tiešsaistes mazumtirdzniecības gigants veiksmīgi īsteno mērķus!

6. Samsung

Nozare: Tehnoloģijas
Vērtība: 56,249 milj. USD

Dienvidkorejas kompānija sasniegusi šā ranga 6. vietu, pateicoties tā 9% izaugsmei un salīdzinājumā ar pagājušo gadu tā ir pakāpusies augstāk šajā topā.

7. Toyota

Nozare: Automobiļi
Vērtība: 50,291 milj. USD

Pirmā automobiļu kompānija šajā pasaules visspēcīgāko zīmolu rangā ir japāņi. Bet, samazinoties par 6% no zīmola vērtības, Toyota zaudē divas vietas Interbrand rangā.

8. Facebook

Nozare: Tehnoloģijas
Vērtība: 48,188 milj. USD

Tas bija gaidāms kopš tā laika, Facebook beidzot iekļuva top 10 no visspēcīgākajām kompānijām pasaulē. Sociālais tīkls iekļūst top 10 ar ļoti spēcīgu izaugsmi (+48%), tādējādi sasniedzot 8. vietu.

9. Mercedes-Benz

Nozare: Automobiļi
Vērtība: 47,829 milj. USD comparación en España

Pat, ja Mercedes-Benz zīmola vērtība Interbrand rangā pieaugusi par 10%, automobiļu konstruktors saglabā to pašu topa 9. pozīciju kā pērn.

10. IBM

Nozare: Tehnoloģijas
Vērtība: 46,829 milj. USD

IBM joprojām spēj noturēties 10 visbagātāko zīmolu rangā, bet nu gandrīz pilnībā tas ir izstumts! Pagājušā gada 6. pozīcija IBM šogad noslēdz top 10 Interband pozīciju klasifikāciju. Zīmola preču zīmju vērtība šogad samazinājusies par 11%.